FAQ

1. Czym się różni psycholog od psychoterapeuty?

Choć wielu z nas wydaje się, że jest to jedna i ta sama profesja, to w rzeczywistości są to dwa całkowicie odrębne zawody. Tytułem “psycholog” może się posługiwać absolwent dedykowanych 5-letnich studiów magisterskich na uczelni wyższej, który zdobył uprawnienia do diagnozowania i udzielania pomocy w określonych środowiskach, również w ośrodkach klinicznych. Psychoterapeuta to osoba po studiach humanistycznych lub medycznych zajmująca się głównie terapią zaburzeń emocjonalnych. Żaden z nich nie może stosować leczenia farmakologicznego.

2. Czym jest psychoterapia?

Jest to jedna z metod leczenia różnego rodzaju zaburzeń emocjonalnych i schorzeń mających podłoże psychiczne, w tym alkoholizmu, depresji czy nerwicy, dotykających zarówno dzieci, jak i dorosłych. Psychoterapia polega na cyklicznych rozmowach, w trakcie których klient próbuje uświadomić sobie, z czego wynikają jego obecne problemy oraz jakie działania może przedsięwziąć, by zmienić swoje życie na lepsze. Znalezienie źródło smutku, złości, obaw, dotykającego nas gniewu i spojrzenie na nie obiektywnym okiem specjalisty pomaga zmienić nastawienie do otaczającego świata.

3. Jakie są dostępne formy pomocy psychologicznej?

W Ośrodku Better oferujemy różne formy pomocy psychologicznej. Nasz zespół udziela wsparcia przede wszystkim osobom borykającym się z zaburzeniami emocjonalnymi oraz problemem uzależnienia od alkoholu i innych substancji psychoaktywnych, ale zajmujemy się też rozwiązywaniem konfliktów małżeńskich i rodzinnych. Każdy przypadek traktowany jest indywidualnie, a metody leczenia dobierane są ściśle do potrzeb klienta. Zaczynamy od porady, a po poznaniu problemów ustalamy formę terapii (indywidualna, par, grupowa). Prowadzimy również warsztaty i treningi relaksacyjne.

4. Na czym polega konsultacja z psychologiem, psychoterapeutą?

Proces leczniczy w Ośrodku Better rozpoczyna się od przeprowadzenia kilku spotkań z jednym z naszych specjalistów. Konsultacja z psychologiem/psychoterapeutą ma na celu zaznajomienie się z trapiącymi klienta problemami, ustalenie ich źródła oraz dobranie odpowiedniej metody pomocy. W trakcie długich rozmów obie strony mogą się wzajemnie poznać, zbudować nić porozumienia i zdecydować, czy dalsza współpraca przyniesie oczekiwane rezultaty. Nic na siłę – chcemy, by każdy znalazł u nas takie wsparcie w trudnej sytuacji, jakiego oczekuje.